تبلیغات
پزشک تندرستی Pezeshke tandorosti - بعد از غذا چه کارهایی نباید کرد
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

پزشک تندرستی Pezeshke tandorosti
پارسی را پاس بداریم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
بعضی از کارها را نباید بلافاصله بعد از صرف غذا انجام دهید به خاطر اینکه باید به معده‌تان فرصتی بدهید تا غذای خورده شده را هضم کند...
بعضی از کارها را نباید بلافاصله بعد از صرف غذا انجام دهید به خاطر اینکه باید به معده‌تان فرصتی بدهید تا غذای خورده شده را هضم کند. در این مقاله هفت کاری را که نباید بلافاصله بعد از صرف غذا انجام دهید را ذکر می‌کنیم.

۱- بعد از صرف غذا سیگار نکشید

متخصصان معتقدند که یک نخ سیگاری که بلافاصله بعد از غذا می‌کشید تاثیر چندین نخ در زمان عادی را دارد. برای همین هم خطر ابتلا به سرطان را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. کلا این سیگار خیری ندارد هر چه هست مریضی هست و ناخوشی. توصیه اکید داریم خودتان را از شر این دودزای کوچک خلاص کنید. اگر نمی‌توانید از آن دل بکنید یک یا دو نخ بعد از آخرین وعده غذایی‌تان بکشید.

۲- بلافاصله بعد از غذا میوه نخورید

خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا معده را با هوا پر کرده و باعث نفخ می‌شود. برای همین توصیه می‌کنیم که میوه را یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا و یا یک ساعت قبل از غذا نوش جان کنید.

۳- بلافاصله بعد از غذا چای نخورید

حتما بارها این توصیه را شنیده‌اید. تکرار دوباره آن ضرر ندارد. برگ‌های چای حاوی میزان زیادی اسید هستند. این ترکیبات می‌توانند پروتئین‌های موجود در مواد غذایی مصرف‌شده را سفت‌تر کرده و هضم آن‌ها را مشکل‌تر سازد. علاوه بر این نوشیدن چای در حین یا بلافاصله بعد از صرف غذا باعث کاهش قدرت جذب آهن موجود در مواد غذایی می‌شود. دقیق‌تر بگوییم: تانین موجود در چای جذب آهن را به میزان ۷۰ درصد کاهش می‌دهد. از آنجایی که آهن یکی از مواد معدنی لازم برای ساخت و تولید هموگلوبین‌ها هست برای همین هم وجود آن برای بدن ضروری است. خانم‌های جوان باید توجه بیشتری داشته باشند به خاطر اینکه آن‌ها به دلیل مصرف کمتر گوشت، عادت ماهانه و غیره آهن کمتری دارند. توصیه می‌کنیم حداقل یک ساعت بعد از غذا چای بنوشید و کمی دارچین روی آن بپاشید تا کلی مواد مغذی عایدتان شود.

۴- بلافاصله بعد از غذا کمربندتان را سفت نکنید

متاسفانه این کار باعث می‌شود که روده‌ها پیچ خورده و مسدود شود. در نتیجه باعث ناراحتی شما خواهد شد. باید کاملا بر عکس عمل کنید. اگر کمربند بسته‌اید در حین صرف غذا تا جایی که امکان دارد آن را شل کنید.

۵- بلافاصله بعد از غذا شنا نکنید (به خصوص با آب سرد)

زمانی که شنا می‌کنید جریان خون به سمت دست‌ها و پاها افزایش می‌یابد و برای همین هم خون کمی به معده می‌رسد. در این صورت کار سیستم گوارشی مختل می‌شود. علاوه بر این زمانی که بلافاصله بعد از غذا شنا می‌کنید بدن باید به طور همزمان برای این سه کار انرژی صرف کند: گوارش، حرکات شنا و حفظ دمای بدن. این سه کار باعث صرف انرژی زیادی می‌شود.

زمانی که بدن مجبور می‌شود که در مدت زمان کوتاه انرژی زیادی صرف کند دچار زحمت شده و امکان افت انرژی، خستگی ناگهانی و حتی بی‌هوشی بالا می‌رود. حتما می‌دانید که در حین شنا نیز این مسایل خطر زیادی ایجاد می‌کنند. توصیه می‌کنیم که تا دو تا سه ساعت بعد از صرف غذا شنا نکنید. کم کم و به تدریج وارد آب شده و از شیرجه زدن بپرهیزید. به خاطر اینکه این کار باعث انقباض ناگهانی و سریع رگ‌های خونی شده و احتمال افزایش فشارخون را بالا می‌برد.

۶- بلافاصله بعد از غذا یک مسافت طولانی را پیاده‌روی نکنید

پیاده‌روی طولانی مدت (نه رفتن تا سر کوچه و خرید از سوپری محلتان. منظورمان مسافت‌های طولانی است) باعث می‌شود که سیستم گوارش بدن نتواند به خوبی مواد مغذی مصرف‌شده را جذب کند. شما می‌توانید یک ساعت بعد از صرف غذا با خیال راحت به یک گردش خانوادگی بروید. پیاده‌روی و ورزش البته در زمان مناسب خود یکی از بهترین راه‌های سالم و تندرست بودن است.

۷- بلافاصله بعد از غذا نخوابید

اگر بلافاصله بعد از صرف غذا بخوابید مواد غذایی که مصرف کرده‌اید به درستی هضم نمی‌شود. این کار هم ممکن است به سوءهاضمه و عفونت روده‌ها منجر شود. البته بدانید که خوابیدن متابولیسم بدن را کند نمی‌کند. شما می‌توانید بعد از غذا بخوابید اما یک تا سه ساعت بعد از آن. البته لازم نیست مثلا تا ساعت ۳ صبح بیدار بمانید. یادتان باشد که برای خوش‌اندام بودن حتما باید به اندازه کافی بخوابید. اگر شامتان را حدود ساعت نه و نیم شب میل می‌کنید می‌توانید ساعت ده و نیم یا یازده بخوابید. یادتان باشد یکی از عواملی که جلوی کاهش وزن را می‌گیرد همین به اندازه کافی نخوابیدن است




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 25 شهریور 1396 07:04 ق.ظ
There is definately a lot to know about this topic. I really
like all the points you have made.
سه شنبه 14 شهریور 1396 07:01 ب.ظ
hello there and thank you for your info – I've certainly picked up something new from right here.

I did however expertise several technical points
using this site, since I experienced to reload the site many
times previous to I could get it to load properly.
I had been wondering if your hosting is OK? Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could damage your
quality score if advertising and marketing with Adwords. Well I'm adding
this RSS to my e-mail and could look out for a lot more of
your respective exciting content. Ensure that you update this again very soon.
دوشنبه 5 تیر 1396 06:31 ق.ظ
Thanks for finally talking about >پزشک تندرستی Pezeshke tandorosti - بعد از غذا چه کارهایی نباید کرد <Liked it!
سه شنبه 2 خرداد 1396 07:34 ق.ظ
I enjoy what you guys are usually up too. This kind
of clever work and reporting! Keep up the very good works guys I've
included you guys to blogroll.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب